loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 41 یکشنبه 28 اسفند 1401 نظرات (0)

یکی از دلایل کلیدی که باعث محبوبیت پایتون در بین کدنویس ها  آموزش برنامه نویسی برای کودکان می شود، سادگی آن در نحو است. این ساده و نحو ساده است که باعث می شود مبتدیان، از جمله بچه ها، بخواهند این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند. خواندن آن آسان است و توسط توسعه دهندگان آماتور به راحتی قابل درک است. اگر پایتون به عنوان یک دوره ابتدایی برای بچه ها آموزش داده شود، یادگیری برنامه های پیچیده دیگر برای آنها آسان تر می شود. برخی از آنها شامل عبارات و نمادهایی است که از زبان انگلیسی و ریاضی پایه وام گرفته شده است، با استفاده از الگوهایی که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند.

تطبیق پذیری و انعطاف پذیری زبان پایتون

از برنامه نویسی پایتون می توان برای ساخت برنامه های پیچیده مختلف که شامل وب سایت، اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ و حتی یک برنامه سخت افزاری می باشد استفاده کرد. شگفت انگیز نیست؟ در مجموع، این یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است.

همچنین، انعطاف‌پذیری پایتون بسیار فراتر از آن است که بتوان تصورش را کرد. چه مبتدی باشید و چه متخصص پایتون، می توانید سعی کنید چیزی متفاوت از قبل بسازید.

پایتون هرگز شما را به ساخت همان محصولاتی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  که در تمام این مدت انجام می‌دادید محدود نمی‌کند. تقریباً هر کاری و هر کاری را با پایتون می توانید انجام دهید.

راه اندازی آسان در خانه

بر خلاف تصور عمومی، راه اندازی پایتون در لپ تاپ یا دسکتاپ بسیار آسان است. برای تنظیم آخرین نسخه نرم افزاری که با سیستم عامل شما سازگار است، فقط اینجا را کلیک کنید. در صورتی که هنگام راه اندازی آن به تنهایی با مشکلی مواجه شدید، می توانید راهنمای نصب ارائه شده در وب سایت رسمی پایتون را بررسی کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید برای یک کلاس آزمایشی رایگان در JetLearn ثبت نام کنید و ببینید ایرانیان سایبر که آیا به فرزندتان علاقه دارد یا خیر.به رشد کلی کمک می کند

وقتی بچه ها کدنویسی با پایتون را یاد می گیرند، به آنها کمک می کند تا تفکر انتقادی و منطقی خود را بهبود بخشند. کودکان همچنین می دانند که چگونه می توانند وظایف پیچیده را به مراحل ساده تر تقسیم کنند. کودکان همچنین می توانند چیزی را از ابتدا بسازند، که ممکن است موفقیت آمیز باشد یا نباشد.

در اینجا بخش حل مسئله مطرح می شود - بچه های کنجکاو شما سعی می کنند آموزش برنامه نویسی برای کودکان  راه هایی را بیابند تا آن را به نتیجه برسانند. این کار توانایی حل مسئله آنها را به شیوه ای بازیگوش و خلاق تقویت می کند.

جدای از این، کدنویسی به بهبود عملکرد کلی تحصیلی آنها نیز کمک می کند. از آنجایی که دستورات پایتون به زبان انگلیسی نوشته می شوند، یاد خواهند گرفت که چگونه آن را به صورت ساختاریافته و موثر بنویسند. اغلب گفته می شود که یادگیری یک زبان جدید، چه برنامه نویسی و چه غیر از آن، دید جدیدی به شما می دهد.

به طور مشابه، پایتون به بچه ها در مهارت های ریاضی کمک می کند. این به آنها اجازه می دهد تا مسائل انتزاعی یا پیچیده را به روشی ساده تر و سرگرم کننده تجسم کنند. آنها را به خلاقیت تشویق می کندد با مفاهیم و ایده های مختلف آزمایش کنید.

اولین انتخاب برای برنامه نویسان و دانش آموزان پایتون را یاد بگیرید

پایتون در بازار توسعه تقاضای زیادی دارد زیرا اولین انتخاب بسیاری از برنامه نویسان و دانشجویان علوم داده است. و این یک واقعیت شناخته شده است که دانشجویان و توسعه دهندگان علوم داده همیشه مشتاق یادگیری زبانی هستند که تقاضای زیادی دارد. همچنین، چندین دوره گواهینامه علوم  آموزش برنامه نویسی برای کودکان داده دارای کدنویسی پایتون به عنوان بخشی از برنامه درسی هستند. برنامه نویسان و دانشجویان علوم داده از زبان برنامه نویسی و کدنویسی پایتون برای پروژه های توسعه خود استفاده می کنند.

به دلیل تطبیق پذیری آن، دانش آموزی که پایتون را می شناسد می تواند گزینه های شغلی مختلفی را دنبال کند.پایتون در اتوماسیون وظایف کمک می کند

با ابزارها و ماژول های بسیار موجود در پایتون، فقط با نوشتن چند کد ضروری، اتوماسیون وظایف را آسان تر آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می کند. از دیدن اینکه چقدر زمان کمی برای نوشتن چند خط کد برای ساختن برخی از ابزارهای اتوماسیون شگفت‌انگیز صرف می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 303
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 458
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 570
  • بازدید ماه : 516
  • بازدید سال : 7,990
  • بازدید کلی : 25,850