loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 18 یکشنبه 22 بهمن 1402 نظرات (0)

uction) و پیشنهاد می کند 3 تمرین ک چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم وچک اول زیر را با هم انجام دهید:

تمرین 1: گربه را 10 قدم به جلو ببرید (فقط 1 راه حل ممکن - 10 حرکت به جلو)

تمرین 2: گربه را 20 قدم به جلو حرکت دهید (2 راه حل ممکن: 2 بلوک دستورالعمل حرکت به جلو 10 یا راه حل

زیباتر 1 بلوک دستورالعمل پیشرفت 20 )

تمرین 3: گربه را دوباره در مرکز  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم صحنه قرار دهید (فقط 1 راه حل ممکن: به x:0 y:0 بروید). ضروری است که

همه دانش آموزان این دستورالعمل را می بینند زیرا آنها به سرعت با این واقعیت مواجه می شوند که جن آنها از صحنه خارج می شود.

پس از مقدار معینی دستکاری

معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

ویدئو پروژکتور / VPI /

TNI

5 10'

تمرینات

دانش آموزان تمرینات 4،5،6 و 7 را به طو چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ر مستقل به صورت جفت انجام می دهند:

تمرین 4: گربه را وادار کنید 20 قدم به جلو حرکت کند و از او بخواهید سلام کند (2 راه حل ممکن: 2 بلوک دستورالعمل: به جلو حرکت کنید

از 20; سلام به مدت 2 ثانیه یا 3 بلوک دستورالعمل: 2 بلوک دستورالعمل: پیشروی 10 (X2)؛ گفتن

سلام برای 2 ثانیه). احتیاط: روشن کنید که دستورالعمل "سلام گفتن" با ظاهر مطابقت دارد

یک حباب متن با کلمه "سلام".

تمرین 5: 3 بار تکرار کنید: گربه را 20 قدم به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  جلو ببرید و او را وادار کنید سلام کند (همان راه حل ها با اضافه کردن

حلقه بلوک بیانیه 3 بار تکرار شود). در صورت لزوم مشخص کنید که حلقه دستورالعمل های مورد نظر شما را در بر بگیرد

تکرار را ببینید

تمرین 6: به طور نامحدود تکرار کنید: گربه را 20 قدم به جلو ببرید و او را وادار کنید سلام کند (همان راه حل ها اضافه می شود

حلقه بلوک دستورالعمل به طور نامحدود تکرار می شود). بر اساس همان اصل تمرین قبلی اما با دیگری

نوع حلقه

تمرین 7: وقتی روی پرچم سبز کلیک می کنید  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم همان چیزی است (با علامت سبز بلوک دستورالعمل را اضافه کنید

از دسته رویداد فشرده شده است). هنگام اصلاح، نشان دهید که حتی بهتر است گربه را به خود بازگردانید

مرحله مرکزی قبل با بلوک دستورالعمل به x:0 y.

کامپیوتر (1 در هر جفت)

برگه دانشجویی

6 10'

تصحیح / رد کتبی

تصحیح و به اشتراک گذاری تمرینات انجام شده در مرحله قبل. معلم برای بررسی وقت می گذارد

رویه های دانشجویی

در نهایت، کلاس به طور جمعی آنچه را که امروز چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  آموخته است و به ویژه دستورالعمل های کشف شده را خلاصه می کند: به جلو حرکت کنید

از 10، به (0،0) بروید، 2 ثانیه "سلام" بگویید، 10 بار تکرار کنید، زمانی که پرچم سبز فشار داده شد، به طور نامحدود تکرار کنید.

برای ثبت کتبی، دانش آموزان می توانند دستورالعمل های کشف شده در این جلسه را در برگه ارزیابی رنگ آمیزی کنند. این برگه

گزارش همچنین می تواند به عنوان یک کلاس پس از بزرگ شدن نمایش داده شود. این برگه ارزیابی در طول دوره های مختلف تکمیل خواهد شد

جلسات، و به دانش آموزان اجازه می دهد تا تکامل دانش خود را ببینند.

برگه ارزیابی: 1/دانش آموز

ترازنامه را نمایش می دهد

مداد رنگی

نظر

 

 

 

 

جلسه 1 - برگه دانش آموز

1. کشف رابط Scratch

پس از تماشای کلیپ، فریم های زیر تصویر را با ذکر نام های مختلف تکمیل کنید

زمینه های نرم افزار:

دارد: _________________________________________________

این جایی است که "بازی" یا به طور کلی برنامه در Scratch انجام می شود.

ب: _________________________________________________

اینجاست که کاراکترها یا اشیایی که در برنامه دستکاری می شوند قرار می گیرند.

در مقابل : ____________________________________________________

این ناحیه با تصویر پشت اسپرایت مطابقت دارد. به طور پیش فرض، پس زمینه سفید است.

د: _________________________________________________

اینجاست که ما تمام دستورالعمل ها (یا بلوک ها) را که در برنامه استفاده خواهیم کرد، پیدا می کنیم.

این دستورالعمل ها بر اساس رنگ گروه بندی می شوند.

E: _________________________________________________

فضایی که برنامه در آن نوشته می شود.

2. تمرینات

برای هر یک از تمرین‌های زیر، دستورالعمل‌های صحیح را در قسمت «اسکریپت» بیابید و آن را بنویسید

برنامه مربوطه در Scratch برای انجام وظیفه درخواستی.

هنگامی که برنامه مناسب را پیدا کردید، بلوک هایی را که استفاده کرده اید در کادرها بنویسید:

تمرین 1: گربه را 20 قدم به جلو ببرید و از او چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  بخواهید سلام کند

تمرین 2: 3 بار تکرار کنید: گربه را 20 قدم به جلو ببرید و او را وادار کنید که سلام کند.

تمرین 3: به طور نامحدود تکرار کنید: گربه را 20 قدم به جلو ببرید و از او بخواهید سلام کند.

تمرین 4: زمانی که روی پرچم سبز کلیک می کنید، یکسان است

برگه خلاصه - Scratch: بلوک های دستورالعمل

من بلوک هایی را که در نرم افزار Scratch می  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم شناسم با مداد رنگی رنگ می کنم.

برگه آماده سازی

Sequence - برنامه نویسی با Scratch

جلسه 2: ایجاد اولین برنامه

سطوح: CM1/CM2

مدت زمان: 65 دقیقه

اهداف مدت فاز - پیشرفت مواد

1 5'

ارائه اهداف جلسه

معلم اهداف جلسه را ارائه می دهد: امروز دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه صحنه را در Scratch شخصی سازی کنند

(اسپرایت و پس‌زمینه)، کارشان را ذخیره کنید How to make animation with scratch  تا بعداً دوباره از آن استفاده کنید، آشنا شوید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 95
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 1,227
  • بازدید سال : 8,701
  • بازدید کلی : 26,561