loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 39 پنجشنبه 04 آذر 1400 نظرات (0)

این برنامه یک بازی چند نفره را شبیه سازی می کند که در آن بازیکنان با آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دادن کد به روبات ها می جنگند. بازیکنان می توانند از سطح مبتدی شروع کنند و با یادگیری اصول کدنویسی به سمت «کدگذار» و «هکر» پیش بروند.

Jsdares: این وب‌سایت به بچه‌ها کمک می‌کند تا با ارائه پازل‌های کوتاهی که بازیکنان باید آن‌ها را در کمترین خط کد بازآفرینی کنند، کدنویسی را یاد بگیرند. Jsdares بر ایجاد نمایش‌های بصری کد تمرکز دارد که بازیکنان را قادر می‌سازد کدنویسی و نحوه استفاده از آن را بهتر درک کنند. این سایت توسط دیگران در صنعت برنامه نویسی رایگان نگه داشته می شود و دانش خود را برای گسترش بازی ها کمک می کنند.

Kodable: این سایت به معلمان برنامه های درسی و ابزارهای ارزیابی خودکار را ارائه می دهد تا به بچه ها تجربه یادگیری فراگیرتری بدهد. والدین و معلمان می توانند از بین طرح ها و قیمت های مختلف انتخاب کنند.

کدنویسی بازی های خود

اغلب، افراد متوجه می شوند که به جای خواندن یک درس از روی صفحه نمایش، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان با انجام دادن سریعتر یاد می گیرند. در زیر بازی های کدنویسی وجود دارد که به کودکان امکان می دهد خلاقیت خود را در کدنویسی منعطف کنند.

 

Kodu: این وب‌سایت کدنویسی به شما امکان می‌دهد از طریق برنامه‌نویسی بصری بازی بسازید - نیازی به کدنویسی یا مهارت‌های طراحی قبلی نیست. این بازی رایگان فقط برای رایانه شخصی موجود است.

Stencyl: این نرم افزار بازی سازی به هر کسی اجازه می دهد تا بازی های تعاملی و شخصی سازی شده را بدون کد ایجاد کند. کاربران همچنین می توانند بازی خود را در هر جایی منتشر کنند تا فالوور به دست آورند. این دارای یک رابط کشیدن و رها کردن است، یا کاربران می توانند کد خود را بنویسند و بلوک های خود را به اشتراک بگذارند. این نرم افزار با الزام کاربران به مشاهده بنر تبلیغاتی در پیش نمایش بازی رایگان باقی می ماند.

سخت افزار برنامه

بسیاری از مربیان دریافته اند که کودکان از طریق تجربه عملی به بهترین شکل آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یاد می گیرند. منابع برنامه نویسی سخت افزار این امکان را برای کودکان فراهم کرده است که مفاهیم کدنویسی را بدون قرار گرفتن ایرانیان سایبر در مقابل صفحه نمایش بیاموزند.

 

با ساخت ربات، کامپیوتر و

 

تخته‌های مدار، کودکان می‌توانند کدگذاری و سخت‌افزار را از نظر فیزیکی و ذهنی به هم متصل کنند. در زیر منابعی وجود دارد که والدین و مربیان می توانند از آنها برای کمک به آموزش کودکان با سخت افزار کامپیوتر استفاده کنند.

 

آردوینو: این شرکت پلتفرم های الکترونیکی منبع باز ایجاد می کند که قادر به خواندن ورودی ها و تبدیل آنها به خروجی هستند. بچه‌ها می‌توانند با ارسال مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها با استفاده از زبان برنامه‌نویسی، به تابلوهای خود بگویند که چه کاری انجام دهند.

LEGO Mindstorms: این مجموعه روباتیک لگو به بچه ها اجازه می دهد تا ربات خود را با نرم افزار برنامه نویسی کنترل کنند. این مجموعه شامل موتورها، حسگرهای لمسی است و با سایر مجموعه های لگو سازگار است.

پایپر: پایپر یک مجموعه کامپیوتری کاربردی است که به کودکان اجازه می دهد علوم کامپیوتر، الکترونیک و کدنویسی را بیاموزند. رایانه کاملاً کاربردی است و دارای طرحی است که به راحتی قابل پیگیری است.

Raspberry Pi: این شرکت تخته های مداری را برای بازی کودکان فراهم می کند. همراه با لوازم  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان جانبی و کیت دسکتاپ، بچه ها می توانند کامپیوتر خود را بسازند و بسازند.

Go Sphero: این وب سایت یک برنامه آموزشی عملی را در اختیار معلمان و والدین قرار می دهد. کودکان می‌توانند ربات‌هایی بسازند، برنامه‌نویسی کنند و خلاقیت‌های خود را با جامعه آنلاین به اشتراک بگذارند.

کارگاه شگفت انگیز: این وب سایت نقشه های رباتیک را ارائه می دهد تا بچه ها بتوانند ربات های خود را بسازند و در حین انجام آن کدنویسی را یاد بگیرند. آنها حتی می توانند آثار خود را در یک مسابقه ارسال کنند.

منابع کدنویسی آفلاین برای کودکان

برنامه نویسی آفلاین تمرینی است که به کودکان اجازه می دهد ایده ها را با استفاده از اشیا نمایش دهند. برای مثال، نوشتن مسیرها با استفاده از فلش به جای «راست» یا «چپ» روش خوبی برای بچه‌ها برای تمرین بیان ایده یا مفهوم با استفاده از نمادها است. برنامه نویسی آفلاین می تواند به آشنا کردن بچه ها با مفاهیم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برنامه نویسی و ترویج تفکر محاسباتی کمک کند و به نوبه خود آنها را برای برنامه نویسی واقعی آماده کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 239
  • بازدید ماه : 1,067
  • بازدید سال : 8,541
  • بازدید کلی : 26,401