loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 64 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

مسدود این کتابخانه ایجاد شده توسط Google به کودکان امکان می دهد ویرایشگران برنامه نویسی بصری را با استفاده از بلوک های رنگی که به کد واقعی ترجمه می شوند ، ایجاد کنند. روشی ساده و کاملاً بصری برای آشنایی کودکان با کد برنامه نویسی. در حال حاضر ، این کد فقط به زبان انگلیسی در دسترس است ، اما رابط کاربری ساده آن را به راحتی قابل درک می کند. به طرز شگفت انگیزی ، به لطف این کتابخانه ، کودکان اکنون می توانند کد های PHP ، JavaScript ، Pyton ، Dart و Lua را تولید کنند.

 

گزینه دیگری برای کمک به کودکان در برنامه. این یک سازمان غیرانتفاعی است که دوره های برنامه نویسی پایه 20 ساعته مختلفی را که براساس سن طبقه بندی شده اند ارائه می دهد. اگرچه دانش چندان گسترده یا عمیقی در مورد موضوع ندارند ، اما می تواند راه خوبی برای شروع آشنایی با دنیای برنامه نویسی باشد.

 

تینکر این یک پلت فرم آموزشی تجاری مبتنی بر HTML5 و JavaScript است که برای کودکان برای یادگیری کدگذاری با بازی ایجاد شده است. هدف ایجاد بازی ها و برنامه ها به روشی بصری و سرگرم کننده است که به کودکان امکان می دهد بلوک های کد را بدون استفاده از کد منبع بکشند و به آنها بپیوندند. اگرچه برخی از دوره های رایگان را ارائه می دهد ، اما جلسات پیشرفته تر پرداخت می شود. مانند Blocky ، در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در دسترس است ، اما بسیار بصری و استفاده از آن آسان است و از طریق تبلت ها ، تلفن های هوشمند و مرورگرها بدون پلاگین قابل دسترسی است.

 

آلیس آلیس توسط دانشگاه کارنگی ملون ایجاد شده است ، یک ابزار برنامه نویسی سه بعدی رایگان است که برای آموزش مفاهیم زبان های برنامه نویسی شی گرا مانند C ++ طراحی شده است. این روش ساده از روی بلوک ساختمانی است که به کودکان امکان می دهد با برنامه ریزی حرکات دوربین ، مدلهای سه بعدی و صحنه ها ، بازی یا انیمیشن ایجاد کنند. رابط کاربری آن کشیدن و رها کردن است ، اما ساده تر از Scratch است. این برنامه ها که تحت عنوان Methods in Alice شناخته می شوند ، می توانند مانند NetBeans به Java IDE تبدیل شوند تا دانشجویان برنامه نویسی بتوانند از یک رابط بلوک ساختمان بصری به یک زبان برنامه نویسی استاندارد تبدیل شوند.

 

علاوه بر این ، گزینه های دیگری را پیدا خواهیم کرد که روی برنامه نویسی ربات متمرکز شده اند. به طور کلی ، آنها همچنین مبتنی بر برنامه نویسی بلوک هستند و برای تشویق انگیزه بچه های کوچک به استفاده از قرص متکی هستند. یکی از بهترین نمایندگان در این زمینه Mindstorms از شرکت اسباب بازی دانمارکی Lego است. شرکتی که در پس ابتکارات معروف شناخته شده ای مانند FIRST Lego Leagues نیز است.

 

برنامه نویسی غیر دیداری

اگرچه برنامه نویسی غیر دیداری یا متنی ممکن است مانعی برای کودکان ایجاد کند ، اما در آینده ارتباط مستقیم و عمیق تری با زبان های مختلف ایجاد می کند و می تواند مکمل کاملی در طول برنامه آموزشی کوچکترها باشد.

 

HTML صحبت در مورد HTML تقریباً مترادف با اینترنت است ، زیرا میکروب هر صفحه وب است. این زبان برچسب مستندات رایگان زیادی دارد (در این وبلاگ ما معمولاً زیاد در مورد HTML صحبت می کنیم) و برای کاربر بسیار مفید است: فقط کافی است یک کلمه را بین برچسب <strong> و </ strong> قرار دهید تا یک کلمه ظاهر شود با حروف درشت. برای بررسی نتایج فقط به یک ویرایشگر متن و یک مرورگر نیاز دارد.

پایتون این زبان کراس پلت فرم دارای یک نحو ساده است که استفاده از آن را مقرون به صرفه می کند. علاوه بر این ، قدرت آن باعث می شود که در پیشرفت های فعلی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و شرکت ها دانش آن را بخواهند. در مقاله مقایسه PHP ، Python و Ruby ، ​​کمی بیشتر در مورد سهولت و پتانسیل آنها صحبت می کنیم

ما می توانیم این مقاله را به پایان برسانیم

https://www.arsys.es/blog/programacion/recursos-ninos-jovenes/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 923
  • بازدید سال : 8,397
  • بازدید کلی : 26,257