loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 36 سه شنبه 02 آذر 1400 نظرات (0)

C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع سی شارپ به طور گسترده برای برنامه نویسی باطن، ساخت بازی (با استفاده از یونیتی)، ساخت برنامه های تلفن همراه Window و بسیاری از موارد استفاده دیگر استفاده می شود.

 

سطح دشواری: یادگیری آسان تا متوسط. 3.5 از 5. فرصت شغلی: 2.5 از 5. [بهترین آموزش ها و دوره های C#] از آنجایی که انواع نشانگر مجاز نیستند، بسیار ایمن تر از C و C++ هستند

امکان کار با پایگاه های کد مشترک مقیاس پذیر و به روز رسانی خودکار زبان برنامه نویسی کامپوننت گرا و شی گرا از نحوی مشابه زبان برنامه نویسی C پیروی می کند به طور کامل با کتابخانه دات نت یکپارچه شده است ایده آل برای انواع توسعه ویندوز مجموعه های غنی از توابع کتابخانه و انواع داده ها از ایمنی نوع پشتیبانی می کند زمان تدوین و اجرای سریع

معایب:

 

به نشانگرها در بلوک‌های «ناامن» اجازه می‌دهد

تقریباً همه متغیرها مرجع هستند و تخصیص حافظه با استفاده از جمع‌آوری زباله به صورت ضمنی است

انعطاف پذیری کمتری نسبت به C++ ارائه می دهد

به تلاش و زمان مناسب برای یادگیری نیاز دارد

رفع خطاها نیازمند تخصص و دانش جدی است

  1. متلب

MATLABMATLAB یک ابزار تجزیه و تحلیل آماری است که در صنایع مختلف بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. متلب به طور گسترده در صنعت پردازش تصویر و بینایی کامپیوتری استفاده می شود.

 

سطح دشواری: یادگیری آسان تا متوسط. 3 از 5.

فرصت شغلی: عظیم! 4 از 5. [بهترین آموزش ها و دوره های متلب]

 

طرفداران:

 

به لطف یک کتابخانه داخلی غنی، توسعه شبیه سازی علمی را آسان می کند

با افزودن جعبه ابزار می توان عملکرد را تا حد زیادی افزایش داد

کارایی و بهره وری بالای کدنویسی، زیرا برای اجرا به کامپایلر نیاز ندارد

ایده آل برای توسعه برنامه های کاربردی تحقیقات علمی

نرم افزار Matlab Coder امکان تبدیل کد برای استفاده در سایر زبان های برنامه نویسی مانند C++، Java و Python را فراهم می کند.

مستقل از پلتفرم

منفی:

 

استفاده رایگان نیست، نیاز به خرید مجوز دارد

کاربرد زیادی فراتر از محدوده محاسبات عددی نیست

مقابله با خطاهای ایجاد شده در طول کامپایل متقابل نیاز به دانش و تجربه گسترده دارد

کندتر به دلیل اینکه یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است

خلاصه

پایتون و جاوا اسکریپت در دنیای استارت آپ ها داغ هستند. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع بسیاری از استارت آپ ها از جنگو (پایتون)، فلاسک (پایتون) و نود جی اس (جاوا اسکریپت) به عنوان فریمورک های باطن خود استفاده می کنند. پایتون و جاوا اسکریپت برای یادگیری آسان هستند و بنابراین بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری برای مبتدیان در نظر گرفته می شوند. علاوه بر این، هر دوی آنها فرصت بازار بزرگی را نیز فراهم می کنند. بنابراین، کسانی که به دنبال تغییر شغل هستند، ممکن است  ایرانیان سایبر  به یادگیری آنها نیز فکر کنند.

جاوا و PHP در دنیای شرکت ها داغ هستند. بسیاری از سازمان‌ها از Spring (Java) و Codeigniter (PHP) به عنوان چارچوب پشتیبان وب خود استفاده می‌کنند.

R و MATLAB در دنیای تجزیه و تحلیل داده داغ هستند. اگر می‌خواهید در تجزیه و تحلیل داده یا علم داده شغلی ایجاد کنید، اینها زبان‌هایی هستند که باید یاد بگیرید.

C/C++ و Golang انتخاب های برتر در ساخت سیستم های با تاخیر کم و مقیاس پذیر هستند.

امیدوارم تا به حال پاسخ خود را برای "کدام زبان برنامه نویسی را اول یاد بگیریم" پیدا کرده باشید. می توانید سؤالات خود را در کامنت بپرسید و من خوشحال خواهم شد که پاسخ دهم. بهترین ها! چه به دنبال شروع برنامه نویسی به عنوان یک سرگرمی، یک شغل جدید، یا فقط برای ارتقای نقش فعلی خود باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی می خواهید شروع کنید.

 

البته پاسخ درستی وجود ندارد. انتخاب زبان اول بستگی به نوع پروژه‌هایی دارد که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید، برای چه کسی می‌خواهید کار کنید، یا اینکه چقدر می‌خواهید آسان باشد. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد اینکه کدام یک را باید دنبال کنید بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع به شما بدهد.

 

پایتون

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری ابتدا هستید، همیشه پایتون توصیه می شود. پایتون به جای اینکه مجبور باشد به قوانین نحوی سخت‌گیرانه بپرد، مانند انگلیسی می‌خواند و برای افرادی که تازه برنامه‌نویسی می‌کنند قابل درک است. این به شما این امکان را می‌دهد تا دانش اولیه در مورد شیوه‌های کدنویسی را بدون وسواس در مورد جزئیات کوچک‌تر که اغلب در زبان‌های دیگر مهم هستند، به دست آورید.

 

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم افزار ایده آل است. در واقع، از آن برای ساخت اینستاگرام، یوتیوب، و اسپاتیفای استفاده شده است، بنابراین علاوه بر داشتن قابلیت نصب سریع‌تر، به وضوح مورد تقاضای کارفرمایان است.

 

اگرچه مزایایی دارد، پایتون اغلب به عنوان یک زبان کند در نظر گرفته می‌شود که به آزمایش بیشتری نیاز دارد و به اندازه زبان‌های دیگر برای توسعه برنامه‌های موبایل کاربردی نیست.

 

سی شارپ

در حالی که C یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، اما همچنان یک زبان اول عالی است زیرا تقریباً همه زبان‌های برنامه‌نویسی در آن پیاده‌سازی می‌شوند. این بدان معناست که هنگامی که C را یاد گرفتید، یادگیری زبان های بیشتری مانند C++ و C# ساده خواهد بود.

 

از آنجایی که C بیشتر در سطح ماشینی است، یادگیری آن برای آموزش نحوه بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع عملکرد بهترین زبان برنامه نویسی یک کامپیوتر عالی است. Joel Spolsky، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، آن را با درک آناتومی اولیه قبل از تبدیل شدن به یک پزشک مقایسه می‌کند و آن را بهترین راه برای کدنویسی کارآمد می‌سازد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 1,175
  • بازدید سال : 8,649
  • بازدید کلی : 26,509