loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 14 شنبه 26 اسفند 1402 نظرات (0)

زمانی که یک رویداد اتفاق بیفتد. کنترل کننده رویداد آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  عملی را که توسط رویداد دنبال می شود را می گوید و برنامه نویس کدی را برای انجام این عمل می نویسد. بازی Hungry Shark از مدیریت رویداد برای حرکت کوسه در جایی که ماوس کلیک می‌شود استفاده می‌کند.

 

موضوعات / اجرای موازی

thread مجموعه کوچکی از دستورالعمل ها است که برای برنامه ریزی و اجرا توسط CPU مستقل از فرآیند والد طراحی شده اند. اجرای موازی یکی دیگر از مفاهیم مهم در برنامه نویسی است  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان که راه اندازی دو پشته به طور همزمان و در نتیجه ایجاد دو رشته مستقل است. بیان می کند که یک فرآیند به یک قطعه کد کوچکتر تجزیه می شود و به صورت موازی اجرا می شود تا راه حل سریع تری ارائه دهد. بنابراین، حل یک فرآیند را با استفاده از همان مجموعه منابع در زمان کمتری تسهیل می کند.

 

نمونه ای زیبا از برنامه نویسی موازی در Scratch را می توان در بازی Treasure Hunt مشاهده کرد.

 

منطق بولی

نوع داده Boolean اغلب در زبان های برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  برای کنترل ساختارهای برنامه نویسی استفاده می شود که به ما امکان می دهد "انتخاب" را در الگوریتم خود پیاده سازی کنیم. و، یا، یا نه، نمونه هایی از منطق بولی هستند.

 

هماهنگی و همگام سازی

نیاز به هماهنگی و همگام سازی زمانی ایجاد می شود که فرآیندهای مختلف از یک منبع استفاده می کنند و در مواقعی نیاز به طور همزمان رخ می دهد. Scratch شامل این ویژگی با استفاده از Broadcast است.

 

 

 

پخش با «وقتی دریافت می‌کنم» اجازه می‌دهد تا اقدامات  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان چندین جن را هماهنگ کند. پخش و صبر کنید، امکان همگام سازی را فراهم می کند. Sprite 1 وضعیت را بررسی می کند و یک پیام پخش می دهد. Sprite 2 یا بیشتر پیام را دریافت می کند و مجموعه ای از دستورالعمل ها را انجام می دهد. یکی از این نمونه ها در Cookie World دیده می شود.

 

تعامل کاربر

هنگام برنامه نویسی اغلب به ورودی های کاربر نیاز داریم. زبان های برنامه نویسی مختلف روش های مختلفی برای ترکیب آنها دارند. Scratch از بلوک پرسش و انتظار استفاده می‌کند که از کاربر می‌خواهد مقداری ورودی را وارد کند. بلوک پاسخ ورودی صفحه کلید را ذخیره می کند. با استفاده از این دو بلوک با هم می توانیم انتخاب کاربر را داشته باشیم. یکی از این نمونه ها بازی ریاضی یادگیری ریاضی است که کاربر پاسخ سوال پرسیده شده  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان را وارد می کند. بعدا بررسی می شود که آیا درست است.

 

تعامل پویا

هر جا یک راه حل بازگشتی دیدیم که برای ورودی های یکسان تماس های مکرر دارد، می توانیم با استفاده از برنامه نویسی پویا آن را بهینه کنیم. ایده این است که به سادگی نتایج مشکلات فرعی را ذخیره کنیم، به طوری که مجبور نباشیم بعداً در صورت نیاز آنها را دوباره محاسبه کنیم. Scratch تعامل پویا با بلوک هایی مانند mouse_X، mouse_y و بلندی صدا را تمرین می کند.

 

 

 

بحث بالا نشان می دهد که در حالی که Scratch برای آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  کدنویسی زبانی آسان است که در آن ذهن های جوان می توانند کدنویسی را یاد بگیرند. Scratch می تواند بسیار ابتدایی به نظر برسد اما در عین حال تمام قابلیت های هر زبان برنامه نویسی را دارد. می توان برنامه ها، بازی ها، انیمیشن ها و غیره را با استفاده از Scratch توسعه داد. در کل یک زبان برنامه نویسی کامل است. SkoolOfCode رویکرد گام به گام را به دانش آموزان خود ارائه می دهد تا مفاهیم را به خوبی یاد بگیرند. گام‌های کوچکی برمی‌داریم تا ذهن جوان بیش از حد در حال حرکت نباشد. بنابراین، چرا صبر کنید و امروز یک کلاس آزمایشی رایگان رزرو کنید.

 

 

 

 

 

بیایید آن را انجام دهیم - یک بازی پیچ و خم برای جمع آوری آب نبات ایجاد کنید قبل از اینکه در زمان یا زندگی از دست بدهیم. باید یک غول داشته باشد که وقتی شما را لمس می کند، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  یک زندگی را از دست می دهید.

 

 

 

توسط: خانم Divya Dalal، یک مربی که با SkoolofCode در کلاس‌های Scratch و Python کار می‌کند. او یک MCA با، کارشناسی ارشد در فناوری در مهندسی نرم افزار است.

 

 

 

 

 

سفر برنامه نویسی فرزندتان را شروع کنید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا فرزند خود را در مسیر موفقیت شروع کنید

 

اکنون ثبت نام کنید

آخرین پست ها

ساختن خاطرات، شکوفا کردن ذهن ها: آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  لذت یادگیری تجربی در خانه

باز کردن قدرت متغیرهای ابری در اسکرچ: یک ماجراجویی کدنویسی برای کودکان

ظهور کدگذاری: شکل جدیدی از سواد در عصر دیجیتال

فکر کنید، بپرسید، آزمایش کنید، به اشتراک بگذارید: پرورش دانشمند در هر کودک

ویروس های کامپیوتری: راهنمای Learning how to work with the Scratch program for children   پیشگیری برای دانش آموزان و والدین

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 276
  • بازدید ماه : 1,104
  • بازدید سال : 8,578
  • بازدید کلی : 26,438