loading...
باید ها و نباید های برنامه نویسی کودکان
عشق به کودکان بازدید : 19 جمعه 25 اسفند 1402 نظرات (0)

مانند هر مهارت دیگری، نیاز به تمرین مکرر دارد. آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  بچه هایی که به طور مرتب از مهارت های پایتون برای ساختن پروژه ها و حل مشکلات استفاده می کنند، دانش خود را حفظ خواهند کرد. کسانی که این کار را نمی کنند، احتمالاً بیشتر چیزهایی را که یاد گرفته اند در مدت زمان کوتاهی فراموش می کنند. تمرین بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که فرزند شما فرصت های منظمی برای استفاده از پایتون دارد.

 

توصیه می شود: وب سایت های برنامه نویسی برای کودکان

 

نکاتی برای آموزش کدنویسی پایتون به کودکان

با مفاهیم اولیه برنامه نویسی پایتون آشنا شوید

 

یادگیری پایتون به طرز شگفت انگیزی آسان است،  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده بنابراین انتخاب خوبی برای کودکان است. این نوشته شده بود که خواناتر و شهودی تر از زبان های مشابه مشابه باشد. این 5 مفهوم اصلی هستند که کودک شما می تواند برای ایجاد یک پایه محکم در پایتون یاد بگیرد.

 

انواع داده ها

متغیرها

کارکرد

حلقه ها

ماژول ها

انواع داده ها

نوع داده طبقه بندی داده ای است که به کامپایلر آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده می گوید چگونه از آن استفاده کند. تعیین می کند که یک شی چه مقادیری می تواند داشته باشد و عملیاتی را که می توان روی آن انجام داد. بیشتر زبان های برنامه نویسی از انواع داده های پایه مانند اعداد، کاراکترها و بولی ها پشتیبانی می کنند.

 

در پایتون انواع داده های استانداردی وجود دارد که بچه ها باید با آنها آشنا باشند:

 

عدد صحیح: 20

شناور: 20.5

رشته: "CodeWizardsHQ"

فهرست: ["سیب"، "موز"، "گیلاس"]

تاپل: ("سیب"، "موز"، "گیلاس")

فرهنگ لغت: {“name” : “John”, “Age” : 36}

لیست کامل انواع داده های داخلی پایتون شامل:

 

نوع متن: str

انواع عددی: درونی، شناور، پیچیده

انواع توالی: لیست، تاپل، محدوده

نوع نقشه برداری: dict

انواع ست: مجموعه، منجمد

نوع بولی: bool

انواع باینری: بایت، بایت آرایه، مموری ویو

برای مشاهده نوع داده یک آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  شی، از متد type() در پایتون استفاده کنید.

 

type()

 

نوع داده پایتون 5

متغیرها

متغیرها محفظه هایی هستند که مقداری مانند  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده یک قطعه متن یا یک عدد را در خود جای می دهند. شاید اینها را از کلاس ریاضی به یاد بیاورید. متغیرها قدرتمند هستند زیرا می توان آنها را دوباره استفاده کرد و به راحتی تغییر داد.

 

می توانید با استفاده از علامت مساوی به متغیری مانند x یا y مقداری اختصاص دهید:

 

متغیرهای پایه پایتون 5

نام متغیرها نمی توانند:

 

با یک عدد شروع کنید

حاوی فضاها

شامل کاراکترهای خاص به جز "_" (خط زیر)

نام یک متغیر دیگر را دارند

کارکرد

تابع یک بلوک از کد است که هنگام فراخوانی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  یک عمل انجام می دهد. شما می توانید آرگومان هایی برای انتقال داده ها به یک تابع اضافه کنید. یک تابع می تواند در نتیجه داده ها را برگرداند.

 

توابع پایه پایتون 5

حلقه ها

حلقه بلوکی از کد است که بارها و بارها اجرا می شود. در پایتون دو نوع حلقه وجود دارد: حلقه‌های for و حلقه‌های while.

 

حلقه for یک سری دستورات را روی یک دنباله از داده ها تکرار می کند، مانند یک لیست.

 

حلقه های پایه پایتون 5

حلقه while یک سری دستورات را تا زمانی که شرایط خاصی درست باشد تکرار می کند.

 

حلقه های پایه پایتون 5

ماژول ها

ماژول های پایتون فایل هایی هستند که آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  حاوی مجموعه ای از کدها هستند که می توانید آن ها را در برنامه خود قرار دهید. می‌توانید از ماژول‌های داخلی پایتون استفاده کنید یا خودتان بنویسید. به عنوان مثال، شما می توانید ماژول ریاضی را به منظور استفاده از تابع sqrt() که در آنجا وجود دارد، به جای نوشتن تابع خود برای محاسبه ریشه دوم وارد کنید.

 

اصول اولیه پایتون 5

لیست کامل ماژول های پایتون را مشاهده کنید.

 

📌 [دانلود] طرح‌های درسی رایگان پایتون، طرح‌ها و اسلایدهای درس ۱ هفته‌ای پایتون را برای کودکان ۱۱ تا ۱۳ ساله دریافت کنید تا در مورد کدنویسی پایتون شروع به یادگیری کنند. اکنون بارگیری کن

 

فرزند خود را در یک کلاس ثبت نام کنید – بهترین کلاس های آنلاین پایتون برای کودکان

کلاس‌های کدنویسی آنلاین ممکن است این روزها محبوب‌ترین راه برای کودکان برای یادگیری پایتون باشد و دلیل خوبی هم دارد. بچه ها می توانند از راحتی خانه یاد بگیرند و والدین می توانند از رانندگی طولانی به این طرف و آن طرف اجتناب کنند. بیشتر کلاس‌های پایتون برای بچه‌ها از برخی عناصر گیمیفیکیشن برای سرگرم‌کننده کردن یادگیری استفاده می‌کنند. آنها همچنین محتوا را در بخش های کوتاه ارائه می دهند و بسیاری از دانش آموزان را در روند ساخت پروژه های جالب و مفید راهنمایی می کنند.

 

CodeWizardsHQ

تینکر

کد آکادمی

Udemy

کلاس های CodeWizardsHQ پایتون برای بچه ها

CodeWizardsHQ: پایتون برای کودکان

کلاس‌های کدنویسی آنلاین CodeWizardsHQ برای کودکان، عناصری را ترکیب می‌کند که تعامل دانش‌آموز را با استراتژی‌هایی که به بچه‌ها در ایجاد مهارت‌های برنامه‌نویسی قوی کمک می‌کند، ارتقا می‌دهد. یک مربی زنده دانش آموزان را از طریق یک برنامه درسی مبتنی بر پروژه راهنمایی می کند. کلاس‌های پایتون برای بچه‌ها و پروژه‌ها بر اساس موضوعاتی است که بچه‌ها از آن لذت می‌برند، مانند ابرقهرمان‌ها، ویدیوها و برنامه‌ها.

 

این کلاس شامل یک ویرایشگر کد درون مرورگر برای بچه‌ها می‌شود تا با کد آزمایش کنند و کار را برای مربی ارسال کنند تا بررسی شود. دانش آموزانی که در مقدمه برنامه نویسی با پایتون هستند، بیشتر وقت خود را صرف کدنویسی می کنند، بنابراین زمان تمرین ارزشمندی را دریافت می کنند. والدین همچنین به‌روزرسانی‌های پیشرفت هفتگی را دریافت می‌کنند. ما همچنین دوره های پایتون را در اردوی کدنویسی مجازی خود ارائه می دهیم.

 

لوگوی تینکر

Tynker.com: مقدمه ای بر پایتون

مقدمه پایتون برای کودکان 12 سال و بزرگتر طراحی شده است. بچه ها با یادگیری اصول کدگذاری مانند متغیرها، حلقه ها و دستورات if/then شروع می کنند. از آنجا به سمت کار با گرافیک و در نهایت ساخت بازی پیش می روند.

 

این یک دوره آموزشی خود گام است که در آن بچه ها یک سری از 13 درس را با سرعت خودشان انجام می دهند.

 

آرم کد آکادمی

کد آکادمی

Learn Python یک دوره جامع اصول پایتون از Codecademy است که Teaching Python programming for children and teenagers in simple language  پیشگام در آموزش کدنویسی آنلاین با یک پلتفرم بسیار محبوب است. دانش آموزان کامپایل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 1,041
  • بازدید سال : 8,515
  • بازدید کلی : 26,375